fbpx

Logo Tasarımı

Reklam geçmişten günümüze, ticari yapılanmaların en önemli pazarlama parçasıdır. Reklamlar bazen sözlü, bazen ise görsel içerik içeren çalışmalardır. Reklam dendiğinde her ne kadar aklımıza radyo ya da televizyon gibi dağıtım kanalları geliyor olsa dahi, markanın imajını yansıtan en önemli araç logodur. Logoların temel amacı markayı diğer rakiplerinden ayırt edilmesini sağlamaktadır.

Geçmişte, okur yazarlık seviyesinin düşük olduğu dönemlerde logolar sayesinde markaların kolaylıkla ayırt edilebilmekteydi. Günümüzde daha modern bir hal alan bu uygulama sayesinde marka kendi imajını yansıtan çizgi ve karakterler ile markasını ön plana çıkarmayı başarabilmektedir. Günümüzde kurumsal kimlik sahibi olan her markanın bir logosu bulunmaktadır.

Logo Tasarımı Nedir?

Logo tasarımı işletmelerin kimliğini yansıtan en önemli parçalardır. İster yalnızca bir simge içersin, ister yazıdan ibaret olsun, ister renklerden oluşsun, logolar işletmelerin tanınırlığını ortaya çıkana parçalardır. Zamanla insanların yalnızca logolarından markayı tanıyabilmesi iyi bir logo tasarımı ile mümkün olmaktadır. Misyon ve vizyon gibi algıların şekil bulmuş hali olarak karşımıza çıkan logolar artık markaların imzası olarak algılanmaktadır.

Neden Logo Tasarımı Yapılmalıdır?

Ticari hayatta büyük bir önem taşıyan logolar, markanın daha akılda kalıcı bir iz bırakmasını sağlamaktadır. Ancak elbette tek hedefi bu değildir. Neden logo tasarımı yapılmalıdır sorusu bu noktada sıkça akıllara gelmektedir. İşte iyi bir logo tasarımının günümüzdeki önemi;

  • Logo tasarımı ticari amaç güden ya da gütmeyen tüm yapılanmaların kurumsal kimliği niteliğini taşımaktadır,
  • Ticari hayatta faaliyet sürdüren firmalar logo tasarımları sayesinde markalaşma yolunda daha hızlı ilerleyebilirler,
  • İyi bir logo tasarımı zamanla kullanıcılarda o markaya olan güveni artırmayı sağlar,
  • Logolar evrenseldir, markanın tüm dünyada eşit oranda tanınmasını sağlar,

Günümüzde tekstil, gıda, akaryakıt, plastik ve daha pek çok alanda faaliyet yürüten hemen her kurumsal firmanın kendine özel, tanınırlığını artıran bir logosu bulunmaktadır.

Logo Tasarımı Sırasında Nelere Dikkat Edilmelidir

Logo tasarımı eski dönemlerde, daha çok yarışmalar düzenlenerek, öğrenci ya da ressamlara hazırlatılırdı. Ancak günümüz teknolojisi sayesinde çok daha profesyonel yaklaşılan bu konu, uzman kişiler tarafından çalışılmaktadır. Çünkü logo tasarımı incelik ve etkileyicilik gerektirmektedir. Bu kapsamda logo tasarımı hazırlarken de dikkat edilmesi gereken bazı hususlar karşımıza çıkmaktadır. Bunlar;

  • Öncelikle logonun nerede kullanılacağına karar verilmeli ve boyutu belirlenmelidir. İnternet sitesinde, billboard platformlarında, televizyonda ya da ürünün üzerinde kullanılacak logoların boyutları aynı olmamaktadır. Logonun boyutuna karar vermek çözünürlüğü açısından büyük önem taşımaktadır,
  • Logonun tamamen özgün olması gerekmektedir. Başka bir markanın logosu ile karıştırılabilecek bir görselde hazırlanmamalıdır,
  • Logo tasarımı sırasında kullanılacak renklerin göz yormayan tonlarda ve birbiri ile uyumlu olması sağlanmalıdır,
  • Logo tasarımı sade ve istenileni direkt veren, akılda kalıcı olmalıdır. Böylelikle logo ile markanın özdeşleşmesi daha kısa sürede ve daha etkili gerçekleşecektir,
  • Logo tasarımında kullanılan yazının okunabilir fontlarda ve karakterde olması önemlidir,

Buradan da anlaşılacağı üzere logo tasarımı ince işçilik ve uzmanlık gerektiren bir çalışmadır. İşletmenin gerçek hedef kitlesine ulaşabilmesi için marjinal değil, iyi ve anlaşılabilir bir logo tasarımına ihtiyacı vardır.

Logo Tasarımının Aşamaları Nelerdir

İyi bir logo tasarımı hazırlarken çalışmanın 4 farklı aşamadan geçmesi gerekmektedir. Bunlar;

Proje Adımı: Bu adımda markanın hedef kitlesi belirlenir ve markanın akılda kalırlığını, tanınırlığını sağlayacak bir çalışmaya başlanır. Marka tarafından piyasaya sürülen hizmet ya da ürün ile logonun uyumlu olması için tasarımlar yapılır,

Değerlendirme Adımı: Değerlendirme adımında tasarlanan logolar markaya sunulur. Logo tasarımı tek taraflı hazırlanamayacağı gibi tek taraflı da karar aşamasına yürütülmez. Bu aşamada marka kendi imajına en uygun logo tasarımına karar verir,

Teknik Adım: Vektörel tasarım olarak hazırlanan logo üzerinde son adımların atıldığı adımdır. Deneme ve değiştirme gibi aksiyonları içeren bu aşamadan aslında net bir logo tasarımına karar verilmiş olur,

Sonuç Adımı: Hazırlanan logonun müşteri markaya tam ve kullanılabilir şekilde teslim edilmesi adımıdır. Bu adım sonrasında logo artık kullanılabilir şeklini almış olur.

Logo tasarımına karar vermek kadar, sonuç aşamasına varan hummalı bir çalışma sürecin iyi yönetilebilmesi anlamında büyük önem taşımaktadır.

Logo Tasarım Ücretleri

Logo tasarımı konusunda hizmet veren pek çok işletme bulunmaktadır. Logo tasarımı konusunda günümüz teknolojisinde kullanılan pek çok program ve eğitim bulunmaktadır. Hatta üniversitelerin bu işe özel bölümleri de öğrenci kabul etmektedir. Yani logo tasarımı, eğitim ve buna ek tecrübe gerektiren bir konudur. Logo tasarımında söz konusu olacak ücretlendirme ise birden fazla kritere bağlıdır. Bunlar;

  • İşletmenin istediği logo tasarımı hazırlanırken harcanan zaman, kullanılan materyal ve insan gücü,
  • Çalışılan ajansın bu konudaki tanınırlığı, başarısı ve tecrübesi,

Bu kıstaslar piyasada hizmet veren tüm ajansların baz aldığı fiyatlandırma kriterleridir. Ancak bu iyi bir logo tasarımı için yüksek fiyatlar ödeneceği anlamına gelmemelidir. Reform Patent piyasa koşullarına rağmen her zaman ekonomik ve benzersiz logo tasarımlarına imza atmaktadır. Uzman ve yetkin kadrosu sayesinde işletmenizi her zaman ön plana çıkarmak için çalışan firma, olabilecek en kısa sürede çalışmayı sizlere sunar ve akılda kalıcı, kurumsal kimliğinizi ve imzanızı yansıyan bir logo tasarlar.

Call Now ButtonHemen Ara
WhatsApp chat